For de unge

Fagoplæg og Undervisningsforløb

Et rådgivningstilbud til unge (15-30 år), forældre og fagfolk. Vi rådgiver om udveksling af intimitet og seksuelle ydelser (fx salg af sex, sugardating, byttesex, salg/udveksling af intime billeder, webcamsex, samt alt der kan komme før, under og efter en udveksling, som fx online-dating, uopfordrede henvendelser, sextortion, (digitale) grænseoverskridelser, stigmatisering mv.)

Undervisningsforløb

Vi tilbyder undervisningsforløb om seksuelle grænser til elever på folkeskoler (7.-10. klasse), ungdomsuddannelser, erhvervsuddannelser, STU og FGU.

Formålet med vores undervisning er at skabe dialog, som støtter de unge i at mærke samt handle på egne og andres grænser.

Derudover sætter undervisningen fokus på rettigheder og lovgivning, som er relevant at kende til når man er ung og eksperimenterende i forhold til (digitale) grænser.

Vores undervisning tager som udgangspunkt 90 minutter, men kan tilpasses efter behov.

Fagoplæg

Vi tilbyder fagoplæg om unges udveksling af intimitet og seksuelle ydelser (fx salg af sex, sugardating, byttedating, salg/udveksling af nøgenbilleder, webcamsex).

Oplægget har fokus på definitioner, omfang, målgruppen, bevæggrunde, risikofaktorer og hvordan du som fagperson kan støtte den unge.

Vi tilbyder fagoplæg til blandt andet lærere, pædagoger, socialrådgivere, andre rådgivninger, studerende på videregående uddannelser mm.

Vi er et landsdækkende tilbud, så uanset hvorhenne du befinder dig, er det muligt at booke os til både undervisning og oplæg.

Er du underviser/lærer på et hold, hvor eleverne modtager onlineundervisning, eller skal du fx arrangere et fagoplæg for kollegaer på tværs af afdelinger, tilbyder Reden Ung at gennemføre undervisning online.

Ønsker du at booke os til en undervisning/et oplæg eller har du brug for mere information, så kontakt din nærmeste Reden Ung – du kan finde os her.

Det siger fagpersoner

Lærer
LærerHeldagsskole
Læs mere
”Eleverne synes det var godt der ikke var nogle lærer eller pædagoger til stede, så kunne de tale mere frit. De synes I var gode til at forklare og gøre emnerne forståeligt for dem. Og så synes de kortspillet var en sjov måde at snakke omkring kroppen og andre emner. Vi siger mange tak, det er sjældent eleverne tager så godt imod et oplæg af nogen udefra. Kæmpe cadeau til jer”
Adjunkt
AdjunktSocialrådgiveruddannelsen
Læs mere
”Som underviser på socialrådgiveruddannelsen er mit fokus, at studerende gennem uddannelsen får styrket deres personlige, teoretiske samt faglige kompetencer. For at kunne være med til at forebygge sociale problemer og hjælpe unge i udsatte positioner, er det vigtigt for de studerende at møde praksis som RedenUng, der inspirerer til at forstå og arbejde med komplekse sociale problemstillinger med en udsat målgruppe. Det gør RedenUng ved at sætte en helt særlig faglig og teoretisk viden i spil i undervisningslokalet, samtidig med at de har et fantastisk godt kendskab til unge i målgruppen. Når studerende med nyeste viden, tal og fakta få indblik i målgruppens levekår og livsbetingelser, får reflekteret over egen forforståelse, får blik for den svære samtales kunst, handlemuligheder, den professionelle relation og det tværfaglige samarbejdes afgørende betydning for at kunne støtte den unge der, hvor den unge selv synliggør at have brug for hjælp – ja, så er det lige der, hvor RedenUng formår at tale ind i flere af de studerendes egne oplevelser af det at være ung og sårbar. Tusind tak til RedenUng for jeres afsmittende engagement og for at dele viden, der styrker vores studerendes kompetencer, så de en dag kan gå ud i verden og være med til at gøre forskellen for et andet menneske. ”
Tidligere
Næste